Nová edice Memoriálu parašutistů 2025 – 2027 !
Memoriál parašutistů se v letech 2025, 2026 a 2027 bude inspirovat odbojovou skupinou Tři králové a upomínkové předměty tomu budou odpovídat. Tradiční mince a hrnky memoriálu na sobě budou nést v roce 2025 podobiznu podplukovníka Josefa Balabána, v roce 2026 podplukovníka Josefa Mašína a v roce 2027 št. kpt. Václava Morávka. Na hrncích se objeví jak logo Memoriálu parašutistů, tak specificky pro každý ročník podobizna každého z výše uvedených vojáků. Z důvodu doposud neschválených náhledů jsou pro ilustraci pouze podobizny na hrncích, mince můžete očekávat v obdobném stylu, jako pro v minulosti uvedenou paraskupinu Silver A.

Podmínky účasti
Starty týmů budou probíhat dne 8. 11. 2025 od 08:00 do 14:00 z prostoru v blízkosti letiště Pardubice, přesná pozice je totožná s ročníkem 2024.
• Časový limit pro úspěšné dokončení a získání upomínkového předmětu je maximálně 18 hodin od startu družstva. Délka přesunu je přibližně 70 km. Samotnému účastníkovi týmu nebude dovoleno pokračovat a nemá nárok na získání upomínkového předmětu (kromě předmětů navíc objednaných).
• Pochodu se účastní pouze fyzicky a zdravotně způsobilé dvoučlenné týmy s oběma účastníky ve věku minimálně 18 let. Pro úspěšné splnění podmínek je třeba, aby dokončili oba členové družstva současně.
• Časy startu odpovídají vámi vybraném času při registraci. Hromadný nástup všech účastníků neproběhne, každá paraskupina se dostaví ve stanovený čas do označeného prostoru startu.
• Předání pamětních mincí, upomínkových předmětů a certifikátů proběhne ihned po dokončení pochodu. Průběžný odvoz zpět do místa startu bude následovat bezprostředně po naplnění autobusu.
• Kapacita přihlášených týmů je 400, tzn. celkem 800 osob. Po naplnění kapacity bude přihlašování ukončeno, nejpozději však 28. října 2025.
• Sociální zařízení a zázemí v teple bude pro účastníky zajištěno v místě cíle.


Žádosti na organizátora
Vzhledem ke změně přihlašovacího systému máte nyní vše ve vlastních rukách. V případě požadavku na společný start s jiným týmem či týmy je potřeba zkoordinovat čas přihlášení dle volných kapacit rezervačního systému.
Organizátor neprovádí žádné manuální zásahy do časů startu a pořadí přihlášených týmů.
Takto jsou vyřešeny i požadavky na brzký či naopak pozdější čas startu z nejrůznějších důvodů. V případě brzkého přihlášení je předpoklad více volných míst na začátku startovního pole. Tímto mechanismem zabezpečíme rovný přístup všech zájemců o účast k výběru vhodného času startu.

Organizační upozornění
• Pochod probíhá bez regulace dopravy a každý pochodující se jej účastní na vlastní zodpovědnost. Každý účastník pochodu čestně prohlašuje, že je starší 18 let.
• Každý účastník pochodu je povinen být při pohybu na pozemních komunikacích označen reflexními prvky (obzvláště pak za snížené viditelnosti) a dodržovat pravidla pohybu po pozemních komunikacích.
• Příjezd do místa konání akce den předem nebude účastníkům ze strany organizátora nijak zajištěn a případné ubytování na místě či v okolí si řeší každý účastník individuálně.
• Parkování vozidel bude pro účastníky pochodu zajištěno na travnatém povrchu v blízkosti pardubického letiště – viz předstartovní informace s odkazem na umístění startu!
Startovné a jeho platba
Cena startovného činí 1250 Kč za celý tým. V rámci základního startovného si vybíráte dva předměty – pamětní hrnek / pamětní mince v kombinaci dle vlastního výběru.
Platba a registrace jsou možné pouze přes platební bránu.
Po registraci je nutné uhradit startovné nejpozději do 30 minut. Stejné podmínky platí i pro platbu za předměty objednané navíc.
Pokud nebude uhrazeno v limitu, registrace automaticky propadá a vámi rezervované místo či předměty jsou k dispozici ostatním.
Každý tým musí být registrován pod jedinečným e-mailem. Registrovat více týmů pod stejným e-mailem není možné a registraci nebude možné dokončit!
Nabízíme dále pro účastníky možnost přiobjednat až 2 upomínkové předměty na tým navíc. Tyto volitelně objednané předměty navíc obdržíte i
v případě, že se Vám nepodaří splnit podmínky úspěšného dokončení a budete si je moci vyzvednout po předchozí telefonické
či e-mailové dohodě výhradně na bráně kasáren 43. výsadkového pluku v Chrudimi. Zasílání
předmětů není možné.
V případě úspěšného dokončení si upomínkové předměty navíc samozřejmě vyzvedete v cíli s těmi předměty, které jste si vybrali v rámci základního startovného během přihlášení.
Upomínkový předmět navíc lze objednat přes registrační tlačítko, přičemž následně vyberete volbu „objednávka upomínkových předmětů navíc“.
Doplňující informace k přihláškám
• Přihláška je závazná. Pokud se účastník z libovolných důvodů nemůže zúčastnit, má možnost si za sebe najít náhradníka a změnu v názvu či složení družstva co nejdříve nahlásit na email info@MemorialParasutistu.cz, nejpozději však do 5. listopadu 2025.
• Organizátor nevrací startovné. Na základě uhrazeného startovného však může provést změnu ve složení či názvu týmu, viz předchozí bod, avšak finanční vyrovnání s novým účastníkem si řeší odstoupivší účastník sám a organizátorovi pouze nahlásí nové složení družstva.
• Registrací k pochodu dávám svolení s pořízením fotografií a videozáznamu z Memoriálu parašutistů a jejich umístěním na sociálních sítích 43. výsadkového pluku. Registrací taktéž souhlasím s vyvěšením startovní a výsledkové listiny na webu pochodu.
• Platba a přihlášení se na pochod v místě startu není možné!
• V případě nedobrovolného či nechtěného kontaktu s příslušníky okupačních sil má každý účastník možnost vyslovit heslo „SKOŘICE“, po kterém mu bude okamžitě umožněno pokračovat dále po trase pochodu. Heslo lze vyslovit v kterémkoliv okamžiku od zahájení do ukončení plnění svého úkolu. Volba plnění úkolu je na každém účastníkovi…
V případě neuskutečnění Memoriálu
V případě neuskutečnění Memoriálu parašutistů obdrží všichni přihlášení zpět poměrnou část startovného.
Vrátit celou částku není v našich silách, neboť organizátor musel v předstihu objednat upomínkové předměty, které již nelze výrobci vrátit. O tyto předměty byste však nepřišli, nýbrž by vám byly zaslány poštou.
Zbytek z neproinvestované částky by vám byl po odečtení ceny upomínkového předmětu a nákladů na dopravu vrácen zpět na účet, ze kterého byla provedena platba.
Všichni pochodující odesláním přihlášky souhlasí s těmito podmínkami.
Rezervace na odkazu níže
— bude spuštěno v srpnu 2025 —
Přihlášení na memoriál + možnost objednání upomínkových předmětů navíc Rezervace zde! Kontaktní osoba
kapitán Mgr. Jakub Pros
tel.: 777 964 736, e-mail info@MemorialParasutistu.cz
V případě, že by se vám nepodařilo po důkladném pročtení webu nalézt vámi požadovanou informaci, kontaktujte nás pomocí e-mailu, nebo telefonicky. Využít můžete taktéž předpřipravený formulář níže.
Uplynulé ročníky
ÚVODNÍ VIDEO
Jelikož se nám množily dotazy a žádosti na odkaz k úvodnímu videu, rozhodli jsme se vám jej poskytnout.
Koho by zajímala i podoba videí z předchozích let, odkazy jsou taktéž uvedeny níže.
FOTO A VIDEODOKUMENTACE
BUDE PRŮBĚŽNĚ DOPLŇOVÁNO
Níže naleznete odkazy na fotogalerie, zpravodajství či články, které se naším Memoriálem zabývaly. Pokud přijdete na něco nového, zašlete nám prosím odkaz na info@memorialparasutistu.cz – budeme sem obsah průběžně doplňovat.
Oficiální fotogalerie níže je sdílená a každý účastník má možnost přidat vhodné fotografie z akce – budeme za to moc rádi. Prosíme však před jejich nahrátím o vytřídění a kontrolu kvality – nenahrávejte stejné fotky, rozmazané fotky apod. Fotografie a video od našeho plukovního fotografa budou následovat v řádu několika málo dnů.
Děkujeme našim partnerům!
Po kliknutí na odkazy u ikon si můžete prohlédnout jejich web =)
PŘEDSTARTOVNÍ INFORMACE
— BUDE AKTUALIZOVÁNO —
Na odkazu níže naleznete důležité předstartovní informace.


